[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
برای نویسندگان::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 2، شماره 4 - ( 8-1393 ) ::
جلد 2 شماره 4 صفحات 33-32 برگشت به فهرست نسخه ها
ماه رمضان امسال و رفتار مصرف‌کنندگان در منطقه‌ی خاور میانه و شمال آفریقا
فرشید خان‌زاده
مقدمه:   (3700 مشاهده)

پژوهشی که با نظرسنجی از ۱٬۵۶۶ کاربر مسلمان اینترنت در منطقه‌ی خاور میانه و شمال آفریقا (MENA) اجرا شده است، نشان می‌دهد که مردم این منطقه در ماه رمضان امسال، پول کمتری نسبت به پارسال خرج می‌کردند. به‌طور مشخص‌تر، امسال ۶۲ درصد از پاسخگویان اینترنتی اظهار کردند که در این ماه مبارک، بیش‌تر از ماه‌های دیگر خرج می‌کنند؛ در حالی که پارسال، همین پاسخ را ۷۴ درصد از پاسخگویان داده بودند.

در این پژوهش که توسط سرویس پژوهش‌های اینترنتی آمنیباسِ[i] بنگاه یوگاو[ii] اجرا شده است، بیش از نیمی از پاسخگویان منطقه[iii] گفته‌اند که در ماه رمضان، فقط برای تأمین مایحتاج ضروری زندگی‌شان به سفری می‌روند که هدف اصلی‌اش خرید باشد،[iv] و ۱۵ درصد هم گفته‌اند که در این ماه، اصولاً خرید نمی‌کنند. به‌علاوه، ۵۷ درصد از پاسخگویان، یکی از نکات منفی ماه رمضان در منطقه را «افزایش قیمت‌ها» عنوان کرده‌اند.

 

[i] Omnibus online research service

[ii] YouGov؛ یک بنگاه بین‌المللی تحقیقات اینترنتی بازار است، که دفتر مرکزی‌اش در انگلستان است. – م.

[iii] پاسخگویان از این کشورها بوده‌اند: اردن، الجزایر، امارات متحد عربی، بحرین، سوریه، عربستان سعودی، عمان، قطر، کویت، لبنان، مراکش، مصر. – م.

[iv] shopping trips

واژه‌های کلیدی: ماه رمضان، رفتار مصرف‌کنندگان، افزایش قیمت‌ها
متن کامل [PDF 307 kb]   (574 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


خان‌زاده فرشید. ماه رمضان امسال و رفتار مصرف‌کنندگان در منطقه‌ی خاور میانه و شمال آفریقا. 1. 1393; 2 (4) :32-33

URL: http://amar.srtc.ac.ir/article-1-73-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 2، شماره 4 - ( 8-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
آمار (دوماهنامه‌ی تحلیلی - پژوهشی) Statistics Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645