[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 3، شماره 3 - ( 6-1394 ) ::
جلد 3 شماره 3 صفحات 29-31 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی شاخص‌های کلیدی گردشگری در ایران
بهنوش سادات آقایان
مقدمه:   (2454 مشاهده)

صنعت گردشگری با ویژگی خاص خود صنعتی پویا با آینده‌ای روشن تلقی می‌شود. سرمایه‌گذاری در این صنعت در تمام کشورهای دارای جاذبه‌های گردشگری، رو به افزایش است. بسیاری از کشورها این صنعت پویا را منبع اصلی درامد، اشتغال‌زایی، رشد بخش خصوصی و توسعه‌ی زیر‌ساخت‌ها می‌دانند.

جایگاه صنعت توریسم و گردشگری در سطح جهانی و نقش آن در توسعه‌ی اقتصادی و اجتماعی کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه، موجب توجه بیش‌تر به ابعاد مختلف آن در سال‌های اخیر گردیده است.

در این مطالعه، به منظور بررسی برخی شاخص‌های کلیدی صنعت گردشگری در ایران، از طرح گردشگران ملی مرکز آمار ایران و اطلاعات سازمان میراث فرهنگی، طی سال‌های ۱۳۹۰، ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ استفاده شده است.

واژه‌های کلیدی: شاخص‌های کلیدی گردشگری، صنعت توریسم و گردشگری، طرح گردشگران ملی مرکز آمار ایران
متن کامل [PDF 336 kb]   (4283 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


آقایان بهنوش سادات. بررسی شاخص‌های کلیدی گردشگری در ایران. 1. 1394; 3 (3) :29-31

URL: http://amar.srtc.ac.ir/article-1-26-fa.html



سال 3، شماره 3 - ( 6-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
آمار (دوماهنامه‌ی تحلیلی - پژوهشی) Statistics Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 4030