ماه رمضان امسال و رفتار مصرفکنندگان در منطقهی خاور میانه و شمال آفریقا
|
فرشید خانزاده |
|
|
مقدمه: (3701 مشاهده) |
پژوهشی که با نظرسنجی از ۱٬۵۶۶ کاربر مسلمان اینترنت در منطقهی خاور میانه و شمال آفریقا (MENA) اجرا شده است، نشان میدهد که مردم این منطقه در ماه رمضان امسال، پول کمتری نسبت به پارسال خرج میکردند. بهطور مشخصتر، امسال ۶۲ درصد از پاسخگویان اینترنتی اظهار کردند که در این ماه مبارک، بیشتر از ماههای دیگر خرج میکنند؛ در حالی که پارسال، همین پاسخ را ۷۴ درصد از پاسخگویان داده بودند.
در این پژوهش که توسط سرویس پژوهشهای اینترنتی آمنیباسِ[i] بنگاه یوگاو[ii] اجرا شده است، بیش از نیمی از پاسخگویان منطقه[iii] گفتهاند که در ماه رمضان، فقط برای تأمین مایحتاج ضروری زندگیشان به سفری میروند که هدف اصلیاش خرید باشد،[iv] و ۱۵ درصد هم گفتهاند که در این ماه، اصولاً خرید نمیکنند. بهعلاوه، ۵۷ درصد از پاسخگویان، یکی از نکات منفی ماه رمضان در منطقه را «افزایش قیمتها» عنوان کردهاند.
[i] Omnibus online research service
[ii] YouGov؛ یک بنگاه بینالمللی تحقیقات اینترنتی بازار است، که دفتر مرکزیاش در انگلستان است. – م.
[iii] پاسخگویان از این کشورها بودهاند: اردن، الجزایر، امارات متحد عربی، بحرین، سوریه، عربستان سعودی، عمان، قطر، کویت، لبنان، مراکش، مصر. – م.
|
|
واژههای کلیدی: ماه رمضان، رفتار مصرفکنندگان، افزایش قیمتها |
|
متن کامل [PDF 307 kb]
(574 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|